Gymnathlon
rozhýbali jsme přes 10 tisíc dětí nejen v ČR
O Gymnathlonu
Gymnathlon je unikátní sportovní program pro děti, který pořádá kurzy pro věkové skupiny od 2,5 do 11 let. Jeho metodika vznikla ve spolupráci s Karlovou univerzitou a je zaměřena na všestranný pohybový rozvoj dětí, a to maximálně hravou a prožitkovou formou.
Posláním Gymnathlonu je vytvořit u dětí celoživotní lásku ke sportu. Děti pomocí hracích plánů a jednotlivých cviků rozvíjí pohybové dovednosti, spolupráci v kolektivu a prožívají přirozenou radost z pohybu. Jejich motivaci posiluje například oblíbený maskot Max, který je celým kurzem provází.
Výchozí stav
Projekt jsme v květnu 2020 přebírali ve stavu, kdy si jeho autoři sami spravovali facebookové kampaně. V praxi šlo o jedinou plošnou kampaň na celou ČR, zacílenou pouze na ženy ve věku 25-45, které mají děti ve věku 2,5-13 let. Kampaň se přirozeně nejvíce zobrazovala tam, kde byl největší zájem: v Praze a okolí. Na ostatní lokality, kde program probíhal, už příliš rozpočtu nezbývalo a kampaň se v nich nezobrazovala.
Ačkoliv byly v Google Analytics nastavené některé základní metriky, nepropisovaly se do nich žádné cíle ani konverze. Proto bylo naším úkolem nastavit základní věci jako Facebook Pixel a jeho události (konverze, page view apod.) V Google Analytics byl nastaven elektronický obchod a tak bylo možné přenášet kompletní údaje o objednávkách.
Výsledek: Díky měření a datům jsme později mohli lépe vyhodnocovat kampaně a rozhodovat se na základě dat, nikoliv pocitů.
Metodika Gymnathlonu spojuje všestranný pohyb se zábavou
Co se nám povedlo
- Doručit 4 620 registrací na podzimní kurzy 2021 (cíl byl 4 000)
- Naplnit kurzy v téměř všech českých i zahraničních lokalitách
- Rychle získat desítky nových trenérů do nejrůznějších lokalit pomocí online kampaní
- I díky našemu přičinění Gymnathlon rozhýbal již více než 10 000 dětí v ČR i na Slovensku (2022)
A co na to klient?
"ADEO nám především velmi pomohlo při expanzi do nových zemí. Každý nový trh totiž vyžadoval individuální přístup a rozdílnou strategii. ADEO vždycky proaktivně přišlo s návrhem kampaní na míru daného trhu, a kampaně v průběhu sezóny dál flexibilně upravuje. Díky nim jsme naplnili naprostou většinu Gymnathlon kurzů v Rakousku, Maďarsku nebo na Maltě."
Jak jsme postupovali
1. Strategie a cíle
Hlavní cíl vyplývá z klientova byznys plánu: doručit 4000 registrací do podzimních kurzů 2021. V rámci vedlejších cílů klientovi pomůžeme se zaplněním letních táborů či s náborem nových trenérů pomocí webu a FB.
Protože potřebujeme získat mnoho nových klientů, investujeme kampaňový budget ze 70 % do akvizice (získávání nových klientů). Z kanálů nejvíce investujeme do facebooku, kde jsme schopni velmi dobře zacílit a očekáváme nejvíce konverzí.
Facebookovou kampaň optimalizujeme tak, aby se zobrazovala všem potenciálním cílovým skupinám ve všech potřebných lokalitách. Dále je potřeba vyladit web, aby byl uživatelsky přívětivější, upravit youtube kanál a ke slovu přijde také e-mailing.
V celém strategickém plánu jde i o časové rozvržení budgetu a plnění cílů. Bereme v potaz, kdy začíná školní rok, kdy děti dostanou rozvrhy a kdy chodí nejvíce registrací. S akviziční částí ale začínáme již několik měsíců dopředu, abychom později mohli cílit za pomoci remarketingu. Kurzy začínají v září 2021 a kampaně k nim poběží cca od června.
2. Realizace
Facebook kampaně
Po převzetí účtů jsme začali podle odsouhlasené strategie. Na facebooku jsme upravili cílení na jednotlivá města popř. městské části (Praha). Později jsme spustili remarketing na uživatele, kteří byli v minulosti na webu, nebo interagovali s obsahem na facebooku či instagramu.
Cílíme nejen na ženy, ale i na muže. Nejsme omezeni jenom cílením na zájmy, ale i podle událostí jako jsou konverze nebo na tzv. “lookalike” publika. Připravili jsme více variant kreativ bannerů, textací a nechali pak běžet ty nejvýkonnější.
Výsledek: Dokázali jsme zaplnit i kurzy v nových a menších městech, kde je Gymnathlon novým kroužkem. FB se nám podle dat ověřil jako nejvýkonnější kanál a naše hypotéza ze strategie se potvrdila.
ukázky bannerů pro facebookové kampaně v Česku
Špendlíkovací kampaně v AT a SK
Zajímavou zkušeností u FB kampaní bylo “špendlíkování” konkrétních tělocvičen v rámci Rakouska a Slovenska. Díky detailnímu targetingu se nám podařilo skvěle zaplnit kurzy v menších cílových oblastech.
Google Ads a Sklik
V Google Ads a Skliku jsme spustili textové kampaně ve vyhledávací síti, zaměřené na brandová klíčová slova (“gymnathlon”) a další výrazy jako "sportovní kurzy pro děti, gymnastika" a další související klíčová slova.
V Skliku jsme v menší míře využili i nativní inzerci, která vyniká velice nízkou cenou za proklik. Tím se povedlo zvýšit návštěvnost u relevantních uživatelů, kteří o tomto typu služby nevěděli.
Úpravy webu
Na webu gymnathlon.cz jsme provedli několik úprav pro zpřehlednění, především jsme však vytvořili stránku Metodika. Ta vznikala ve spolupráci s Fakultou tělesné výchovy a sportu UK a zohledňuje nejmodernější poznatky a doporučení ohledně pohybového rozvoje dětí.
Infomaily pro rodiče
Pro zvýšení důvěry a retence klientů jsme spustili také e-mailing. Po každém tréninku přijde rodičům stručný informační mail, jak jejich děti trénovaly, co se daný den naučily a nechybí ani fotky z hodiny.
Co bude dál?
Gymnathlon nepřestává růst a dobývat další lokality za hranicemi ČR. V roce 2022 odstartovaly první kurzy v Maďarsku a na Maltě. Přitom platí, že každý nový trh má svá specifika a tak je pro nás každá země novou online marketingovou výzvou.
V roce 2022 jsme Gymnathlonu pomohli naplnit kurzy na Maltě, v Rakousku či Maďarsku.
Případové studie
nejen tihle už rostou s námi
Kareš Arch
Architektura úspěchu na instagramu
Gymnathlon
Jak jsme rozhýbali 5 % dětské populace v ČR
Kvalitní fotky
Zaostřeno na koncáky
Získejte strategického partnera
Proč házet peníze z okna? Přes 10 let zkušeností v online byznyse nám dává nadhled, který je pro kvalitní marketing klíčový. Dáme vašemu online marketingu jasnou strategii a směr. Tak, abyste s minimálními náklady dosahovali maximálních výsledků, a vaše značka rostla do podoby, o jaké sníte. Co vy na to?